Przejdź do głównej zawartości

Ostatnia wizyta projektowa - [kɔmunikaˈt͡si̯oːn] - Kommunikation - Komunikacja

 




Wszystko dobre się kiedyś kończy. Tak też było z naszym projektem [kɔmunikaˈt͡si̯oːn] - który prowadziliśmy ze względu na pandemię aż 3 lata, z jedna mobilnością zrealizowaną w sposób wirtualny - w Portugalii. Byliśmy "realnie" w Niemczech, w Hiszpanii, Bułgarii i w Chorwacji oraz przyjęliśmy gości w Polsce. 

Nasza ostatnia wizyta w Chorwacji od 5 do 10 czerwca 2022 miała motto:

(Nie tylko) szata zdobi człowieka. No właśnie przekonaliśmy się, że nie tylko - rzeczywiście!

To ciekawe spotkanie, podczas którego rozmawialiśmy o tym, co mówi o nas strój, czy wygląd ma znaczenie, czy "jak cie widzą, tak cię piszą"? Poznaliśmy stroje ludowe w naszych krajach, mieliśmy szansę pozbierać materiały na temat dialektów i to wszystko przedstawiliśmy naszym partnerom podczas wizyty w szkole w miejscowości Kastel Novi. 


Nie zabrakło oczywiście czasu na inne przyjemności jak pływanie w morzu, zwiedzanie Splitu, Trogiru, parku Krka czy też po prostu rozmów do późnej nocy...

Szkoda, że to już koniec, ale zawsze koniec oznacza początek czegoś nowego - przed nami nowe projekty! A kompetencje nabyte w tym zostana na długo...

Relacja po niemiecku na stronie szkoły:

http://www.szkola-ozarow.pl/zycie-szkolne/1081-jak-cie-widza-tak-cie-pisza-czy-jednak-to-nie-szata-zdobi-czlowieka.html

Film z wizyty: FILM ze zdjęciami z pobytu.



Prezentacje:

Film z rozmowy o pracę - czy wygląd ma znaczenie?;)



Jak się ubieramy w Pallottim?

Prezentacja o uczestniczkach projektu, o Polsce, Ożarowie i o szkole

Książka kucharska z Polski

Międzynarodowa Książka Kucharska

O dialektach w Polsce

Stroje ludowe w Polsce

Finish my story...






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przygotowywania do wizyty w Polsce

 Już od początku września wiedzieliśmy, ze spotkanie C4 w Polsce sie odbędzie. Ze wzgledu na Covid  Ze strony Polskiej wzięło udział 8 uczniów z klasy 8, a do Polski mieli przyjechać uczniowie z Niemiec, Portugalii, Bułgarii i Chorwacji. Do naszych przygotowań należało przygotowanie prezentacji o języku migowym, prezentacji o szkole i o swoim hobby.  Zabieramy sie do pracy!

Przygotowania do wizyty w Niemczech

Uczniowie jadący do Niemiec zostali wybrani, to: Maja Połocka z klasy 8, Zuzia Nazarczuk z klasy 8, Antek Kozłowski z klasy 8 i Łukasz Rusajczyk z klasy 7. Jako opiekunki pojadą Marta Kozak i Magda Pawlukowicz. Uczniowie mieli dwa zadania, zapoznać się z alfabetem fonetycznym IPA i na podstawie mind maps swoich koleżanek i kolegów stworzyć jedną wielojęzyczną mapę myśli. Efekty prac poniżej: Kommunikation Mind map

Podsumowanie projektu Kommunikation 2019-2022

  W naszym projekcie poznawaliśmy i promowaliśmy komunikację interpersonalną we wszystkich jej aspektach. Szczególny nacisk został położony na język i techniki komunikacji niewerbalnej. Uczniowie poznali też pochodzenie i rozpowszechnienie swojego języka i lokalnych dialektów. Zrozumienie znaczenia języków jako środka komunikacji i nośnika kultury pomogło przełamać uprzedzenia i promować tolerancję. Równie ważne było zrozumienie języka mimiki i gestów jako istotnej części komunikacji. Wiemy już, jakie są różnice w poszczególnych krajach. Czy skinienie głową zawsze oznacza „tak”? Uczniowie nauczyli się, że wiele rzeczy, które mogą prowadzić do nieporozumień w komunikacji międzykulturowej, to po prostu różne interpretacje. Uczniowie byli poddani refleksji na temat tego, jakie znaczenie ma ubiór w komunikacji oraz jak się komunikować z osobami z niepełnosprawnościami. Ponadto poznali język nauki i sztuki  jako kolejne formy ludzkiej ekspresji, zrozumiałej bez względu na to jakim językiem