Przejdź do głównej zawartości

Kwiecień - MOBILNOŚĆ WIRTUALNA W PORTUGALII




Kwiecień - MOBILNOŚĆ WIRTUALNA W PORTUGALII

Oczywiście, że nad oceanem w Portugalii byłoby piękniej...

Ale cóż, podróże realne zakazane (Matka Ziemia się cieszy, bo niewątpliwie mniej latamy👏), więc spotkaliśmy się online na zoomie w dużej, bo ponad 80-cio osobowej grupie, żeby od 26 do 29 kwietnia troszkę się "pokomunikować". Spotkanie projektu KOMMUNIKATION tym razem było poświęcone pytaniu: Woher kommst du? Where are you from? Skąd pochodzisz? Pochodzenie rozumiemy nie tylko jako miejsce na mapie. To też język, to też wspólne korzenie w kulturze, to różnorodne smaki.

Podczas naszego spotkania poznaliśmy się z partnerami z Niemiec, Chorwacji, Hiszpanii, Bułgarii i z gospodarzami z Portugalii. W międzynarodowych wielojęzycznych grupach każdy opowiedział o swoich doświadczeniach ostatniego roku, o nauczaniu online, lockdownie, braku kontaktu z rówieśnikami. Niektórzy z uczniów uczestniczyli w spotkaniu ze szkoły, w maseczkach, inni, jak my, z domów, bo cały czas są na nauczaniu zdalnym. Nie było to ważne. Ważna była różnorodność ale też wspólne emocje i doświadczenia.  Kliknij poniżej:

WOHER KOMMST DU?




Pierwszego dnia mieliśmy możliwość zobaczyć wirtualnie Almadę, przedmieścia Lizbony, gdzie stoi szkoła naszych partnerów z Portugalii i opowiedzieć o MULTIKULTIABEND - czyli potrawach z całego świata, które ugotowali nasi uczniowie. Mieliśmy gotować wspólnie podczas pobytu w Portugalii, nie mogliśmy, więc nasze wspomnienia zebraliśmy na padlecie. Klinknij poniżej:

MULTIKULTIABEND 





We wtorek nasi portugalscy gospodarze zaprezentowali swoja szkołę, jako miejsce wielokulturowych spotkań. W szkole w Almadzie uczą się wraz z uczniami z Portugalii uczniowie z Brazylii, Wenezueli, Holandii, Chin, Republiki Zielonego Przylądka i wielu innych.

Tu film z Almady: "Ich bin ein Bürger der Welt. - Jestem obywatelem świata."

Tego dnia poznaliśmy też program do tworzenia ebooków i jako "zadanie domowe" każdy kraj ma przygotować swoją część elektronicznej książeczki pod tytułem: Skąd pochodzisz? Zrobimy potem z tego jeden wspólny e-book - i dowiemy się jak rozumieją swoje miejsce na ziemi młodzi ludzie z 6 europejskich krajów. 

We wtorek odbył się też portugalsko - niemiecko - hiszpańsko - bułogarsko - chorwacko - polski kurs jezykowy. Łatwo nie było, naszych uczniów zaskoczyła cyrylica w zapisie bułgarskiego a naszych partnerów polski, który okazał się trudny w wymowie.

Wtorek był też dniem, kiedy obejrzeliśmy wspólnie taniec Jerusalema, który każdy z krajów nagrał u siebie i potem została zmontowany z tego jeden film.

Nasza wersja tu:

JERUZALEMA POLSKA


Środa zaczęła się od prezentacji o zabytkach UNESCO z naszych krajów. Nasi uczniowie przedstawili Kopalnię Soli w Wieliczce i Białowieski Park Narodowy. Ale ciekawie było tez posłuchać o tradycyjnych pieśniach portugalskich, czy też katedrze w Kolonii, hiszpańskim San Sebastian i chorwackich Jeziorach Plitwickich, które wszystkie znajdują się na liście dziedzictwa kulturowego UNESCO. Zadanie to zakończyło się kahootem. Nie wygraliśmy, ale byliśmy blisko! A zabawa była bardzo udana:)

W czwartek był czas na ewaluację, na chmurę wyrazów skojarzeń z erasmusowym spotkaniem i z opinią, czy taka forma spotkań online w trudnym pandemicznym czasie się sprawdziła. Jak można zobaczyć na zdjęciach poniżej, chyba się udało!






Przed nami jeszcze praca nad e-bookiem i prezentacja efektów i kolejne spotkania. Zaległe tegoroczne spotkanie to wizyta w Polsce, zobaczymy czy się uda ja zrealizować w nowym roku. A jak nie, to spotkamy się wirtualnie:) Już umiemy!


A tu plan naszego spotkania online:






























Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ostatnia wizyta projektowa - [kɔmunikaˈt͡si̯oːn] - Kommunikation - Komunikacja

  Wszystko dobre się kiedyś kończy. Tak też było z naszym projektem [kɔmunikaˈt͡si̯oːn] - który prowadziliśmy ze względu na pandemię aż 3 lata, z jedna mobilnością zrealizowaną w sposób wirtualny - w Portugalii. Byliśmy "realnie" w Niemczech, w Hiszpanii, Bułgarii i w Chorwacji oraz przyjęliśmy gości w Polsce.  Nasza ostatnia wizyta w Chorwacji od 5 do 10 czerwca 2022 miała motto: (Nie tylko) szata zdobi człowieka. No właśnie przekonaliśmy się, że nie tylko - rzeczywiście! To ciekawe spotkanie, podczas którego rozmawialiśmy o tym, co mówi o nas strój, czy wygląd ma znaczenie, czy "jak cie widzą, tak cię piszą"? Poznaliśmy stroje ludowe w naszych krajach, mieliśmy szansę pozbierać materiały na temat dialektów i to wszystko przedstawiliśmy naszym partnerom podczas wizyty w szkole w miejscowości Kastel Novi.  Nie zabrakło oczywiście czasu na inne przyjemności jak pływanie w morzu, zwiedzanie Splitu, Trogiru, parku Krka czy też po prostu rozmów do późnej nocy... Szkoda,...

Ewaluacja Projektu

  Mamy już podsumowanie ewaluacji poniżej link: https://twinspace.etwinning.net/95442/pages/page/2365532 Najważniejsze konkluzje Analiza SWOT po 2 latach projektu: Mocne strony / pozytywne aspekty • Komunikacja z innymi/umiejętność dostosowania się do różnych sytuacji komunikacyjnych • Poprawa wiedzy o systemach edukacji w innych krajach • Poprawa wiedzy o Unii Europejskiej • Poprawa wiedzy o krajach partnerskich w projekcie „Komunikacja” Słabe strony / negatywne aspekty • Jedna z mobilności międzynarodowych została zmieniona na online. • Brak możliwości uczestniczenia niektórych uczniów ze względu na sytuację epidemiczną. Możliwości • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych poprzez wykorzystanie nowych sposobów ekspresji w działaniach projektowych • Poprawa umiejętności komunikacyjnych w języku niemieckim i angielskim • Rozwijanie umiejętności ICT poprzez wykorzystanie nowych technologii w działaniach projektowych • Rozwijanie umiejętności społecznych Zagrożenia • Trudności we wdr...

Broszura o projekcie po niemiecku