Przejdź do głównej zawartości

Podsumowanie działań do końca roku 2020

  • Uczniowie zgodnie z zaplanowanymi pracami dokumentują emocje za pomocą zdjęć, prace są umieszczanie platformie eTwinning. Emocje i zdjęcia jako sposób komunikacji. Przykłady zdjęć poniżej. 





  • Zostały wybrane zabytki z listy Światowego Dziedzictwa UESCO - to komunikacja na podstawie wspólnych europejskich korzeni kultury. Prezentacja:





 












  • Zaczynamy się uczyć języka migowego - filmy instruktażowe gotowe. W ramach przygotowań uczniowie przed Bożym Narodzeniem "śpiewali|" kolędy w języku migowym. 


Linki do kolęd w języku migowym poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=YyEPT0BWiDE

https://www.youtube.com/watch?v=BflWl5XBYKk&feature=emb_rel_pause

https://www.youtube.com/watch?v=9yZk5hWR6kY


Linki do instruktażowych filmów - dziękujemy pani Agacie:)

Język migowy:

https://youtu.be/oZtgUkaBpow

Alfabet migowy:





  • Uczniowie przygotowali prezentację o Polsce ze szczególną uwagą skierowaną na różnorodność językową: języki mniejszości, dialekty...


To przygotowania do realnych spotkań i działań, mamy nadzieję niebawem...

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ewaluacja Projektu

  Mamy już podsumowanie ewaluacji poniżej link: https://twinspace.etwinning.net/95442/pages/page/2365532 Najważniejsze konkluzje Analiza SWOT po 2 latach projektu: Mocne strony / pozytywne aspekty • Komunikacja z innymi/umiejętność dostosowania się do różnych sytuacji komunikacyjnych • Poprawa wiedzy o systemach edukacji w innych krajach • Poprawa wiedzy o Unii Europejskiej • Poprawa wiedzy o krajach partnerskich w projekcie „Komunikacja” Słabe strony / negatywne aspekty • Jedna z mobilności międzynarodowych została zmieniona na online. • Brak możliwości uczestniczenia niektórych uczniów ze względu na sytuację epidemiczną. Możliwości • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych poprzez wykorzystanie nowych sposobów ekspresji w działaniach projektowych • Poprawa umiejętności komunikacyjnych w języku niemieckim i angielskim • Rozwijanie umiejętności ICT poprzez wykorzystanie nowych technologii w działaniach projektowych • Rozwijanie umiejętności społecznych Zagrożenia • Trudności we wdr...

Podsumowanie projektu Kommunikation 2019-2022

  W naszym projekcie poznawaliśmy i promowaliśmy komunikację interpersonalną we wszystkich jej aspektach. Szczególny nacisk został położony na język i techniki komunikacji niewerbalnej. Uczniowie poznali też pochodzenie i rozpowszechnienie swojego języka i lokalnych dialektów. Zrozumienie znaczenia języków jako środka komunikacji i nośnika kultury pomogło przełamać uprzedzenia i promować tolerancję. Równie ważne było zrozumienie języka mimiki i gestów jako istotnej części komunikacji. Wiemy już, jakie są różnice w poszczególnych krajach. Czy skinienie głową zawsze oznacza „tak”? Uczniowie nauczyli się, że wiele rzeczy, które mogą prowadzić do nieporozumień w komunikacji międzykulturowej, to po prostu różne interpretacje. Uczniowie byli poddani refleksji na temat tego, jakie znaczenie ma ubiór w komunikacji oraz jak się komunikować z osobami z niepełnosprawnościami. Ponadto poznali język nauki i sztuki  jako kolejne formy ludzkiej ekspresji, zrozumiałej bez względu na to jakim ...

Broszura o projekcie po polsku