Przejdź do głównej zawartości

Przygotowania do wyjazdu grupy projektowej do Madrytu do szkoły IES San Juan Bautista



Naszymi zadaniami było przygotowanie prezentacji o Polsce i nakręcenie filmu o użyciu mowy gestów i przygotowanie prezentacji wyjaśniającej znaczenie gestów najczęściej używanych w życiu codziennym przez naszych uczniów. Oczywiście trzeba było się przygotować jeszcze do wystąpienia publicznego w Madrycie i to ćwiczyliśmy pilnie przed wyjazdem:) Mówiliśmy po niemiecku, hiszpańsku i angielsku - multijęzyczność w praktyce!

Prezentacja o Polsce

Prezentacja o gestach

Film o gestach


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przygotowywania do wizyty w Polsce

 Już od początku września wiedzieliśmy, ze spotkanie C4 w Polsce sie odbędzie. Ze wzgledu na Covid  Ze strony Polskiej wzięło udział 8 uczniów z klasy 8, a do Polski mieli przyjechać uczniowie z Niemiec, Portugalii, Bułgarii i Chorwacji. Do naszych przygotowań należało przygotowanie prezentacji o języku migowym, prezentacji o szkole i o swoim hobby.  Zabieramy sie do pracy!

Co tam słychać na początku roku 2021? Język migowy ciąg dalszy i UNESCO

Mamy nowe filmiki, na których uczniowie przedstawiają sie w języku migowym. I jeszcze jedna prezentacja o zabytkach UNESCO w Polsce:

Podsumowanie projektu Kommunikation 2019-2022

  W naszym projekcie poznawaliśmy i promowaliśmy komunikację interpersonalną we wszystkich jej aspektach. Szczególny nacisk został położony na język i techniki komunikacji niewerbalnej. Uczniowie poznali też pochodzenie i rozpowszechnienie swojego języka i lokalnych dialektów. Zrozumienie znaczenia języków jako środka komunikacji i nośnika kultury pomogło przełamać uprzedzenia i promować tolerancję. Równie ważne było zrozumienie języka mimiki i gestów jako istotnej części komunikacji. Wiemy już, jakie są różnice w poszczególnych krajach. Czy skinienie głową zawsze oznacza „tak”? Uczniowie nauczyli się, że wiele rzeczy, które mogą prowadzić do nieporozumień w komunikacji międzykulturowej, to po prostu różne interpretacje. Uczniowie byli poddani refleksji na temat tego, jakie znaczenie ma ubiór w komunikacji oraz jak się komunikować z osobami z niepełnosprawnościami. Ponadto poznali język nauki i sztuki  jako kolejne formy ludzkiej ekspresji, zrozumiałej bez względu na to jakim językiem