• Zostanie utworzona grupa projektowa uczniów i
nauczycieli. Rodzice, uczniowie i inni nauczyciele zostaną poinformowani o
projekcie.
• W każdej szkole odbywa się burza mózgów na
temat „komunikacji”, uczniowie przygotowują mapy myśli i prezentują na
TwinSpace.
• Grupy uczn. w ramach programu Erasmus
poszukują internacjonalizmów w swoich własnych językach oraz śladów języka
niemieckiego i innych języków we własnych. Prezentacja.
•Na TwinSpace zostana zaprezentowane systém szkolnictwa
i nauki jezyków obcych w szkole.
• Międzynarodowy alfabet fonetyczny (IPA): / kʌˌmjunɪˈkeɪʃən
/, [kɔmunikaˈt͡si̯oːn]. Uczniowie przygotowują słownik (Twinspace), aby
uczniowie mogli się przedstawić w każdym języku projektu. (IPA)
• Uczn. Przygotowują (przed każdym wyjazdem)
swoje profile i wysyłają do partnerów
• Uczn. przygotowują prezentacje na temat
własnego kraju.
listopad 2019
C1 Wizyta projektowa w Niemczech - "Na tropach...." - poszukiwania internacjonalizmów i sladów języka niemieckiego we własnych językach.
grudzień 2019 - styczeń 2020
• Uczn. przygotują listę sytuacji, w których reaguje
się gestami, wykonają zdjęcia lub nakręcą krótkie klipy. Zostaną one przedstawione
podczas drugiej wizyty.
• Logo zostanie zaprojektowane w każdym kraju,
(konkurs)a następnie zostanie ono zaprezentowane w TwinSpace i tam odbędzie się
głosowanie.
• Koszulki z wybranym logo będą
przygotowywane w każdym kraju i przywiezione do Madrytu
• Słowo tygodnia będzie prezentowane przez
innego ucznia (niemiecki i angielski), wraz z przykładami użycia, zdjęciami,
filmem - będzie to słowo tygodnia we wszystkich krajach. (aktywność odbywa się
na Twinspace w grupach międzynarodowych).
• Profile zostaną napisane i wysyłane.
• Przygotowywane zostaną prezentacje na temat
własnego kraju.
luty 2020
C2 Wizyta projektowa w Hiszpanii - "Uwaga, to tylko nieporozumienie" - język gestów, różne gesty, różne znaczenie.
luty 2020
C2 Wizyta projektowa w Hiszpanii - "Uwaga, to tylko nieporozumienie" - język gestów, różne gesty, różne znaczenie.
marzec
- kwiecień 2020
• Zostaną przeprowadzone w kazdej szkole wywiady z uczniami pochodzącymi z różnych krajów. W każdym kraju zorganizowany zosttanie wielokulturowy wieczór, z gotowaniem, tańcami, zdjęciami, zostanie zorganizowana wystawa ze zdjęciami.
•
Przygotowywane zostaną prezentacje na temat własnego kraju, tym razem historia
zainteresowanych krajów zostanie zbadana pod kątem wielojęzyczności. Poszukujemy przykładów światowego dziedzictwa UNESCO w każdym kraju.
•
Profile uczniów wyjeżdżających zostaną przygotowane i wysyłane.
C3 maj 2020 (planowane) przesunięte na czerwiec
Wizyta projektowa w Portugalii - "Skąd pochodzisz?" pochodzenie uczniów, obywatel danego kraju, języki, kultura.
czerwiec
- wrzesień 2020 r
• Tematy na TwinSpace: emocje, kontrast, różnica, piękno, miłość, uczniowie zamieszczają zdjęcia na te tematy.
•
Ebook przygotowany i opublikowany z wynikami, podsumowaniem pierwszego roku projektu.
•
Szkoła w Polsce przygotowuje krótki samouczek na temat języka migowego,
wykorzystujący najprostsze znaki. Zostanie opublikowany w TwinSpace. W oparciu
o samouczek inni uczą się i przygotowują krótkie filmy powitalne w ASL -
międzynarodowym języku migowym. Studenci postarają się nas poznać w języku
migowym na TwinSpace. (Zamiast profili)
•
Przygotowywane zostaną prezentacje na temat własnego kraju.
C4 październik 2020
Wizyta projektowa w Polsce - Poczuj, co widzę, zobacz co mówię" - komunikacja z niepełnosprawnymi, niewidzącymi i niesłyszącymi rówieśnikami.
listopad
2020 - styczeń 2021
•
Przygotowania do wieczoru talentów - zaplanowany na C5.
•
Przygotowanie do quizów - znanych na całym świecie wynalazków (planowane na C5)
•
Materiały do broszury zostaną przygotowywane i gromadzone.
• W
eTwinningu prowadzone są następujące działania: „Dokończ moje zdanie”:
Uczniowie kontynuują zdania od innych i „Mamy
na myśli to samo”: wyrażenia w
naszych językach, są przedstawione graficznie, a ich znaczenie wyjaśnione.
•
Profile uczniów wyjeżdzających są przygotowywane i prezentacje na temat kraju.
•
Uczniowie, zwłaszcza ci, którzy przybędą do Bułgarii, zajmą się cyrylicą,
warsztaty odbędą się w każdym kraju, aby uczniowie później zrozumieli główne
znaki, nauczyciele z uczniami z Bułgarii umieszczą materiały pomocnicze na TwinSpace.
C5 luty 2021
Wizyta proj. w Bułgarii. "Czy znasz uniwersalny język nauki i kreatywny język sztuki?
marzec
- kwiecień 2021
•
eTwinning: Międzynarodowa książka kucharska, przygotowanie do ostatniej wiz. proj. C6 w Chorwacji
• W
TwinSpace wykonywane są następujące działania: „Zakończ moją historię”:
Student z jednego kraju rozpoczyna historię i jest ona uzupełniana przez inny
kraj, a następnie przez inny i dalej (angielski niemiecki).
•
Przygotowywane są klipy: wywiad, na przykład pozytywny
i
negatywny przykład, jeśli chodzi o wygląd, zachowanie i ich wpływ na komunikację.
•
Zdjęcia przedstawiające ludzi w różnych strojach, wystawa
•
Poszukujemy dialektów
•
Przygotowywane są profile uczniów wyjeżdżających i prezentacje na temat własnego kraju.
C6 maj 2021
Wizyta projektowa w Chorwacji - "Nie tylko szata zdobi człowieka" - wygląd, zachowanie a komunikacja
czerwiec
- sierpień 2021 r
•
Aktywność w TwinSpace: rundy dyskusyjne: Co sądzisz o tematach: przyjaźń,
akceptacja rówieśników, udział w życiu społecznym lub… równość szans, kwestia płci.
•
Uzupełnienie mat. na TwinSpace
•
Przygotowywanie raportu końcowego
•
Ocena raportu
•
Pisanie wspólnego raportu końcowego Końcowa konferencja wideo z ogłoszeniem
wyników ewaluacji projektu.
Komentarze
Prześlij komentarz