Przejdź do głównej zawartości

Jakie planujemy działania projektowe?




Od września do października 2019 r

• Zostanie utworzona grupa projektowa uczniów i nauczycieli. Rodzice, uczniowie i inni nauczyciele zostaną poinformowani o projekcie.

• W każdej szkole odbywa się burza mózgów na temat „komunikacji”, uczniowie przygotowują mapy myśli i prezentują na TwinSpace.

• Grupy uczn. w ramach programu Erasmus poszukują internacjonalizmów w swoich własnych językach oraz śladów języka niemieckiego i innych języków we własnych. Prezentacja.

•Na TwinSpace zostana zaprezentowane systém szkolnictwa i nauki jezyków obcych w szkole.

• Międzynarodowy alfabet fonetyczny (IPA): / kʌˌmjunɪˈkeɪʃən /, [kɔmunikaˈt͡si̯oːn]. Uczniowie przygotowują słownik (Twinspace), aby uczniowie mogli się przedstawić w każdym języku projektu. (IPA)

• Uczn. Przygotowują (przed każdym wyjazdem) swoje profile i wysyłają do partnerów

• Uczn. przygotowują prezentacje na temat własnego kraju.

listopad 2019
C1 Wizyta projektowa w Niemczech - "Na tropach...." - poszukiwania internacjonalizmów i sladów języka niemieckiego we własnych językach.

grudzień 2019 - styczeń 2020

• Uczn. przygotują listę sytuacji, w których reaguje się gestami, wykonają zdjęcia lub nakręcą krótkie klipy. Zostaną one przedstawione podczas drugiej wizyty.

• Logo zostanie zaprojektowane w każdym kraju, (konkurs)a następnie zostanie ono zaprezentowane w TwinSpace i tam odbędzie się głosowanie.

• Koszulki z wybranym logo będą przygotowywane w każdym kraju i przywiezione do Madrytu

• Słowo tygodnia będzie prezentowane przez innego ucznia (niemiecki i angielski), wraz z przykładami użycia, zdjęciami, filmem - będzie to słowo tygodnia we wszystkich krajach. (aktywność odbywa się na Twinspace w grupach międzynarodowych).

• Profile zostaną napisane i wysyłane.

• Przygotowywane zostaną prezentacje na temat własnego kraju.

luty 2020
C2 Wizyta projektowa w Hiszpanii - "Uwaga, to tylko nieporozumienie" - język gestów, różne gesty, różne znaczenie.


marzec - kwiecień 2020

 Zostaną przeprowadzone w kazdej szkole wywiady z uczniami pochodzącymi z różnych krajów. W każdym kraju zorganizowany zosttanie  wielokulturowy wieczór, z gotowaniem, tańcami, zdjęciami, zostanie zorganizowana wystawa ze zdjęciami.

Przygotowywane zostaną prezentacje na temat własnego kraju, tym razem historia zainteresowanych krajów zostanie zbadana pod kątem wielojęzyczności. Poszukujemy przykładów światowego dziedzictwa UNESCO w każdym kraju.

Profile uczniów wyjeżdżających zostaną przygotowane i wysyłane.

C3 maj 2020 (planowane) przesunięte na czerwiec
Wizyta projektowa w Portugalii - "Skąd pochodzisz?" pochodzenie uczniów, obywatel danego kraju, języki, kultura.


czerwiec - wrzesień 2020 r

Tematy na TwinSpace: emocje, kontrast, różnica, piękno, miłość, uczniowie zamieszczają zdjęcia na te tematy.

• Ebook przygotowany i opublikowany z wynikami, podsumowaniem pierwszego roku projektu.

Szkoła w Polsce przygotowuje krótki samouczek na temat języka migowego, wykorzystujący najprostsze znaki. Zostanie opublikowany w TwinSpace. W oparciu o samouczek inni uczą się i przygotowują krótkie filmy powitalne w ASL - międzynarodowym języku migowym. Studenci postarają się nas poznać w języku migowym na TwinSpace. (Zamiast profili)

Przygotowywane zostaną prezentacje na temat własnego kraju.

C4 październik  2020 
Wizyta projektowa w Polsce - Poczuj, co widzę, zobacz co mówię" - komunikacja z niepełnosprawnymi, niewidzącymi i niesłyszącymi rówieśnikami.

listopad 2020 - styczeń 2021

Przygotowania do wieczoru talentów - zaplanowany na C5.

Przygotowanie do quizów - znanych na całym świecie wynalazków (planowane na C5)

• Materiały do ​​broszury zostaną przygotowywane i gromadzone.

W eTwinningu prowadzone są następujące działania: Dokończ moje zdanie: Uczniowie kontynuują zdania od innych i Mamy na myśli to samo: wyrażenia w naszych językach, są przedstawione graficznie, a ich znaczenie wyjaśnione.

Profile uczniów wyjeżdzających są przygotowywane i prezentacje na temat kraju.

Uczniowie, zwłaszcza ci, którzy przybędą do Bułgarii, zajmą się cyrylicą, warsztaty odbędą się w każdym kraju, aby uczniowie później zrozumieli główne znaki, nauczyciele z uczniami z Bułgarii umieszczą materiały pomocnicze na TwinSpace.

C5 luty 2021


Wizyta proj. w Bułgarii. "Czy znasz uniwersalny język nauki i kreatywny język sztuki? 

marzec - kwiecień 2021

eTwinning: Międzynarodowa książka kucharska, przygotowanie do ostatniej wiz. proj. C6 w Chorwacji

W TwinSpace wykonywane są następujące działania: Zakończ moją historię: Student z jednego kraju rozpoczyna historię i jest ona uzupełniana przez inny kraj, a następnie przez inny i dalej (angielski niemiecki).

Przygotowywane są klipy: wywiad, na przykład pozytywny
i negatywny przykład, jeśli chodzi o wygląd, zachowanie i ich wpływ na komunikację.

Zdjęcia przedstawiające ludzi w różnych strojach, wystawa

Poszukujemy dialektów

Przygotowywane są profile uczniów wyjeżdżających  i prezentacje na temat własnego kraju.

C6 maj 2021 
Wizyta projektowa w Chorwacji - "Nie tylko szata zdobi człowieka" - wygląd, zachowanie a komunikacja

czerwiec - sierpień 2021 r

Aktywność w TwinSpace: rundy dyskusyjne: Co sądzisz o tematach: przyjaźń, akceptacja rówieśników, udział w życiu społecznym lub równość szans, kwestia płci.

Uzupełnienie mat. na TwinSpace

• Przygotowywanie raportu końcowego

Ocena raportu

Pisanie wspólnego raportu końcowego Końcowa konferencja wideo z ogłoszeniem wyników ewaluacji projektu.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ewaluacja Projektu

  Mamy już podsumowanie ewaluacji poniżej link: https://twinspace.etwinning.net/95442/pages/page/2365532 Najważniejsze konkluzje Analiza SWOT po 2 latach projektu: Mocne strony / pozytywne aspekty • Komunikacja z innymi/umiejętność dostosowania się do różnych sytuacji komunikacyjnych • Poprawa wiedzy o systemach edukacji w innych krajach • Poprawa wiedzy o Unii Europejskiej • Poprawa wiedzy o krajach partnerskich w projekcie „Komunikacja” Słabe strony / negatywne aspekty • Jedna z mobilności międzynarodowych została zmieniona na online. • Brak możliwości uczestniczenia niektórych uczniów ze względu na sytuację epidemiczną. Możliwości • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych poprzez wykorzystanie nowych sposobów ekspresji w działaniach projektowych • Poprawa umiejętności komunikacyjnych w języku niemieckim i angielskim • Rozwijanie umiejętności ICT poprzez wykorzystanie nowych technologii w działaniach projektowych • Rozwijanie umiejętności społecznych Zagrożenia • Trudności we wdr...

Ostatnia wizyta projektowa - [kɔmunikaˈt͡si̯oːn] - Kommunikation - Komunikacja

  Wszystko dobre się kiedyś kończy. Tak też było z naszym projektem [kɔmunikaˈt͡si̯oːn] - który prowadziliśmy ze względu na pandemię aż 3 lata, z jedna mobilnością zrealizowaną w sposób wirtualny - w Portugalii. Byliśmy "realnie" w Niemczech, w Hiszpanii, Bułgarii i w Chorwacji oraz przyjęliśmy gości w Polsce.  Nasza ostatnia wizyta w Chorwacji od 5 do 10 czerwca 2022 miała motto: (Nie tylko) szata zdobi człowieka. No właśnie przekonaliśmy się, że nie tylko - rzeczywiście! To ciekawe spotkanie, podczas którego rozmawialiśmy o tym, co mówi o nas strój, czy wygląd ma znaczenie, czy "jak cie widzą, tak cię piszą"? Poznaliśmy stroje ludowe w naszych krajach, mieliśmy szansę pozbierać materiały na temat dialektów i to wszystko przedstawiliśmy naszym partnerom podczas wizyty w szkole w miejscowości Kastel Novi.  Nie zabrakło oczywiście czasu na inne przyjemności jak pływanie w morzu, zwiedzanie Splitu, Trogiru, parku Krka czy też po prostu rozmów do późnej nocy... Szkoda,...

Podsumowanie projektu Kommunikation 2019-2022

  W naszym projekcie poznawaliśmy i promowaliśmy komunikację interpersonalną we wszystkich jej aspektach. Szczególny nacisk został położony na język i techniki komunikacji niewerbalnej. Uczniowie poznali też pochodzenie i rozpowszechnienie swojego języka i lokalnych dialektów. Zrozumienie znaczenia języków jako środka komunikacji i nośnika kultury pomogło przełamać uprzedzenia i promować tolerancję. Równie ważne było zrozumienie języka mimiki i gestów jako istotnej części komunikacji. Wiemy już, jakie są różnice w poszczególnych krajach. Czy skinienie głową zawsze oznacza „tak”? Uczniowie nauczyli się, że wiele rzeczy, które mogą prowadzić do nieporozumień w komunikacji międzykulturowej, to po prostu różne interpretacje. Uczniowie byli poddani refleksji na temat tego, jakie znaczenie ma ubiór w komunikacji oraz jak się komunikować z osobami z niepełnosprawnościami. Ponadto poznali język nauki i sztuki  jako kolejne formy ludzkiej ekspresji, zrozumiałej bez względu na to jakim ...